Filip Moen löste målvaktskrisen i J20
Publicerad: 2020-03-07
J20
Rögle J20 drabbades av akut målvaktsbrist inför bortamötet mot Södertälje. Båda ordinarie målvakterna kunde inte spela - istället hoppade anfallaren Filip Moen in i målet. Trots en bra insats av Filip kunde han inte hindra hemmalaget från att vinna med 5-3.

– Det var lite stressat hos oss vid lunchtid när både Calle och Erik (Clang och Forss) inte kunde spela. Men Filip anmälde sig frivilligt, han berättade att han stått i mål i väldigt unga år. Filip gjorde det riktigt bra i mål, synd vi inte kunde hålla ihop spelet och vinna. Det var absolut inte Filips fel att vi inte vann, säger tränare Jonas Elofsson.
Det var 2-2 efter två spelade perioder men i början av tredje kunde hemmalaget gå ifrån till 5-2 genom att göra tre raka mål första tio minuterna av perioden.
– Vi gör en del individuella misstag där vi bjuder in Södertälje och som de utnyttjar. Lite besviken att vi inte kan hålla ihop spelet under 60 minuter för då hade vi vunnit. Vi jobbar annars bra som ett lag och krigar för varandra, säger Jonas.
Trots förlusten har Rögle fortfarande greppet om en plats i SM-slutspelet. Man avslutar seriespelet med två hemmamatcher nästa helg, Västerås och AIK.
– Vi har avgörandet i egna händer och ska ta en topp 6-plats. Det finns inget annat, säger Jonas.
Rögles mål gjordes av Isac Johnsson, Sebastian Cederle och Oscar Johnsson.