J20 orkade inte hota Linköping
Publicerad: 2018-10-06
J20
Det blev ingen revansch för J20 för övertidsförlusten mot Linköping i fredags kväll. Det blev till sist en klar förlust på lördagen mot samma motståndare. 6-2 vann Linköping med.

– Det här var vår blekaste insats i seriespelet. Vi kom inte upp i normal standard och Linköping var välorganiserat och strukturerat och vinner rättvist, säger J20-tränaren Jonas Elofsson efter förlusten.
Linköping skaffade sig en 2-0-ledning i första perioden och kunde därefter hålla i taktpinnen. Rögle spelade stundtals slarvigt och hade väldigt svårt att komma in framför motståndarmålet.
– Vi hade svårt att ta oss in på insidan i anfallszon idag, de gånger vi lyckades så blev det farligt. Men det var för sällan, hockey är en viljesport och idag hade vi inte det där lilla extra, säger Jonas.

Artemi Aleksandrov gav ändå hemmalaget hopp när han reducerade till 1-2 knappt halvvägs in i matchen. Men gästerna svarade med två mål och hade 4-1 efter två perioder. Som blev 5-1 tidigt i tredje och därefter var matchen avgjord.
Balint Horvath reducerade ytterligare för Rögle men närmre kom man inte.
Rögle får en ny chans i morgon söndag, då kommer Södertälje till Lindab Arena för match, 11:30 är det nedsläpp.
– Skönt att vi får en ny chans direkt. Det är bara att ladda om och komma med ny energi till hallen i morgon, säger Jonas.