Så säkrar du din plats i kvalet
Publicerad: 2017-03-08
Biljettinfo kval
Kvaldatumen är klara och därmed kan vi börja sälja biljetter till våra kommande hemmamatcher i kvalet. Har du säsongskort har du redan din plats och behöver inte göra något – seriekortsinnehavare har tre dagar på sig att köpa sin plats med start nu på måndag 13 mars. Det allmänna biljettsläppet är sen fredag 17 mars.

Segern över Örebro i tisdags kväll samtidigt som Leksand förlorade innebär att det är klart att Rögle slutar på en 13:e plats i årets SHL. Vi vet inte motståndare men vi vet när vi ska spela kvalmatcherna och därmed kan vi också släppa biljetterna till våra två första hemmamatcher som spelas torsdag den 23 mars och måndag 27 mars.
– De som valde ett säsongskort behöver inte göra något, samtliga kvalmatcher i Lindab Arena ingår för de 450 kronor extra man betalade in. Seriekortsinnehavare kommer att få förtur så att de kan förnya sina platser innan vi släpper det till övriga intresserade, säger Arne Nilsson, biljettansvarig i Rögle BK.

I nästa vecka släpper vi biljetterna till våra två första kvalmatcher på hemmaplan som spelas torsdag 23 mars och måndag 27 mars, nedsläpp i båda kl 19.15.

Seriekortsinnehavare – har förtur att köpa sina befintliga platser till de båda första matcherna från och med måndag 13 mars till onsdag 15 mars kl 18:00. Kundcenter är öppet 10-14, onsdag 15 mars har vi öppet till kl 18. Ordinarie lösbiljettpris gäller.
Väljer du att bara köpa till en av de båda kvalmatcherna så har du inte förtur till resterande hemmamatcher.
Du kan även betala in på bankgiro 466-5568 eller swisha till nr 123 369 8966. Skriv då i meddelanderutan namn, sektion, rad och plats.

Säsongkortsinnehavare – samtliga kvalmatcher i Lindab Arena ingår. Behöver inte göra något.

Allmänt biljettsläpp - resterande biljetter släpps på webben fredag 17 mars kl 10.

Biljettpriser, kval: Sittplats, kategori 1: 325 kronor/match.
Sittplats, kategori 2: 285 kronor/match.
Sittplats, kategori 3: 240 kronor/match.
Ståplats: 100 kr/match (50 kronor uungdom/pensionär per match).

Vid eventuellt fler kvalmatcher hemma (fredag 31 mars och ev tisdag 4 april) kommer seriekortsinnehavare få möjlighet att köpa sin plats från kl 09.00 första vardagen efter det står klart att det blir en ny hemmamatch till kl 13:00 matchdagen.