E-sportslaget luggade guldfavoriterna på poäng
Publicerad: 2020-01-21
Rögle blev första lag i eSHL att lugga förhandsfavoriten Linköping på poäng, sedan man tagit en av matcherna i måndagens omgång till övertid. Väl där kunde dock Linköping ta hem segern.

Linköping vann den första matchen med tämligen klara papper (5-0), sedan Rögle dragit på sig fyra utvisningar i sista perioden. Med klippkort i utvisningsbåset gav sig Rögle aldrig riktigt chansen att komma tillbaka i matchen. I returmötet var det dock ett starkare Rögle som tvingade Linköping till övertid. Östgötarna vann till slut matchen med 4-3, men Rögle fick alltså med sig en viktig poäng.

– Även om man aldrig kan fira en förlust, så tycker jag vi gör det relativt bra, förklarar Rögles målvakt Fredrik "celeste_sueco" Sanz Lerna, som gjorde en stark match när Linköping pressade hårt.

Två av Rögles mål gjordes av Cornelius "JezusKristuz" Högberg, medan Tommy "TommyC142" Camèrus gjorde det tredje.

På fredag ställs Rögle mot Växjö i två matcher, då med den tidiga matchstarten 19:15. Detta eftersom det handlar om omgångens huvudmatcher. Matcherna visas på Sportbladet.

Tidigare matcher kan du se i efterhand via vår Twitchkanal, medan statistik och matchfakta finns på nhlgamer.com.

Andreas Ljunggren