Simon Ryfors lånas ut till Oskarshamn
Publicerad: 2017-11-14
Rögle lånar ut anfallaren Simon Ryfors till allsvenska Oskarshamn.

– Jag ser det som en bra möjlighet för mig att skaffa speltid och utvecklas. Jag har inte spelat så mycket så det här blir perfekt för mig. Målet för mig är att spela SHL med Rögle och det här gör mig till en bättre spelare, säger Simon.

Simon tränar med Oskarshamn på tisdagen och ska sen vara med i matcherna mot Tingsryd borta på onsdag och AIK hemma på fredag.
– Det är en bra lösning för alla parter. Oskarshamn behöver spelare, vi får igång en spelare som inte fått så mycket istid och det kommer att göra Simon till en bättre spelare när han återvänder till oss, säger tränare Magnus Wennström.

Oskarshamn ligger tvåa i Hockeyallsvenskan och sen tidigare har Rögle två utlånade anfallare i klubben sen säsongsstarten, bröderna Ludvig och Lucas Elvenes.
Båda två spelar framträdande roller i det Björn Hellkvist-tränade laget. 18-årige Lucas har gjort 19 poäng på 17 matcher fördelat på fyra mål och 15 assist och är tvåa i seriens poängliga.