Ny kommunikations- och mediaansvarig i Rögle BK
Publicerad: 2015-07-03

Rögle BK har rekryterat den rutinerade NST-profilen Lasse Mauritzson till sin organisation. I Rögle BK blir Lasse Mauritzson kommunikations- och media-ansvarig.

– Det är ett spännande och inspirerande uppdrag som jag tackat ja till. Jag har alltid trivts att verka i idrottens värld och att nu få chansen att jobba med ämnen som jag brinner för i en lokal elitklubb som Rögle BK är nästan för bra för att vara sant, säger Lasse Mauritzson.

– Lasse Mauritzson har precis den profil vi var ute efter. Han har stor rutin från media, har bevakat den nordvästskånska idrotten i allmänhet och Rögle i synnerhet i många år och är lokalt förankrad med ett brett kontaktnät, säger Håkan Eriksson Rögle BKs ordförande.

Lasse Mauritzson är ett välkänt ansikte och namn för den sportintresserade nordvästskåningen. Han har jobbat på NST:s och HD:s sportredaktioner i närmare 30 år. Under många år var han den sportreporter som följde Rögle närmast.

– Det har varit oerhört roliga år. Man har alltid känt sig välkommen i hallen och det har varit många bra storys man fått göra om Rögle, säger Lasse Mauritzson.

Under närmare 15 år var han sportchef på först NST och därefter Helsingborgs Dagblad. De senaste åren har han jobbat som reporter/vice chef på NST:s lokalredaktion i Ängelholm. Nu tar han klivet tillbaka i idrottens värld. Fast i en lite annorlunda roll.

– Det ska bli riktigt spännande. Jag har alltid fascinerats och beundrat Rögle BK. Det finns en stark organisation och tradition i klubben som gör att man alltid kommer tillbaka, säger Lasse Mauritzson. Han fortsätter:

– Det ska bli kul att få vara med i klubbens erkänt skickliga organisation och bidra på mitt sätt för att klubben ska ta nästa steg. Ombyggnaden av Lindab Arena gör att spelare och fans i höst flyttar in i landets hetaste hockeygryta och det ska vi utnyttja.

I Rögle kommer Lasse Mauritzson att bli ansvarig för klubbens kommunikation på alla olika nivåer och kanaler, både externt och internt.  Hans kunskaper och erfarenhet från åren som journalist blir oerhört värdefull för Rögle i kontakten med media.

– Organisationen börjar ta form när nu Lasse är klar och förhoppningsvis snart även en ny klubbdirektör. Vi känner oss starka inför SHL-comebacken och vi ser verkligen fram emot en spännande säsong i SHL, säger Håkan Eriksson Rögle BKs ordförande.

Lasse Mauritzson börjar sin nya tjänst efter sommaren.