Lerg: "Ett steg i rätt riktning"
Publicerad: 2017-11-25
Efter match
Tvåmålsskytt för andra gången den här veckan och poängfixare på Hovet. Rögles Bryan Lerg tycker att saker rör sig i rätt riktning för både han själv och laget.

– Det här var en bra bortamatch av oss och ett steg i rätt riktning. Sen är det frustrerande att förlora på det här sättet, det var en billig utvisning, säger han efter övertidsförlusten på Hovet.

Bryan Lerg gjorde två mål i segermatchen hemma mot Örebro i tisdags och svarade för två nya fullträffar på Hovet.
Först gav han laget en drömstart när han nöp till direkt i en spelvändning iscensatt av Jack Connolly som betydde 1-0.
Och i slutperioden var det han som från blå sköt in 3-3-målet i spel 5 mot 3, ett mål som betydde en poäng till ett starkt spurtande Rögle.
– Det är alltid skönt att bidra med mål. Jag tycker kedjan med Jack och Taylor Matson fungerar riktigt bra sen vi sattes ihop. Det är bra kemi, säger han.

Sen passar han på att hylla tränarna:
– Jag är glad att få förtroendet att spela i 5 mot 3, att de tror på mig.
Bryan tycker att saker rör sig i rätt riktning:
– Absolut. Jag tycker vi visar bra karaktär när vi kommer tillbaka i tredje. Vi spelade med en desperation som jag inte sett på länge.
På tisdag är det dags för nästa match, mot Frölunda i Lindab Arena. Det är vår Movember-match då laget kommer att spela i specialdesignade matchtröjor - tröjor som kommer att auktioneras ut och behållningen går till forskningen kring prostata- och testikelcancer.
– Det blir en härlig utmaning och en stor mach inför vår hemmapublik. Vi ska förbereda soss bra, avslutar Bryan.