Förlust för J20 hemma mot Karlskrona
Publicerad: 2018-01-23
J20
J20 kom inte alls upp på samma nivå som i helgens matcher när man redan på tisdagskvällen spelade sin tredje hemmamatch på fyra dagar. Det blev förlust mot tabelltvåan Karlskrona som vann med 4-1.

Det började annars bra för hemmalaget när Erik Kurtz Bengtsson distinkt gav Rögle ledningen med 1-0 efter en fin omställning.
Gästerna kvitterade mitt i perioden. Det var ingen välspelad match men Rögle hade chansen att återta ledningen i andra perioden men missade grovt. Istället tog Karlskrona ledningen med 2-1 i power play.

I tredje försökte Rögle få till en kvittering men man spelade för omständigt och långsamt den här kvällen. Karlskrona ökade på till 3-1 med knappt sju minuter kvar.
Rögle chansade med att ta ut duktige målvakten Joel Svensson (bilden) i matchens slutskede men fick istället se en fjärde puck hamna i det egna målet.
Rögle spelar borta i helgen, mot AIK och Örebro.