Rögle föll i förlängning
Publicerad: 2019-11-02
Efter match
Rögle fick nöja sig med en poäng hemma mot Linköping. Gästerna vann med 3-2 efter att ha avgjort i förlängningen.

Både Rögle och Linköping kom till matchen med långa frånvarolistor. I Rögle var dock Leon Bristedt tillbaka efter att ha missat matchen i Luleå i torsdags och han gav Rögle en smakstart när han snyggt sköt in 1-0 efter två och en halv minut, snyggt framspelad av Niklas Hansson och Taylor Matson.
Rögle spelade riktigt bra under en större del av perioden och trycke tillbaka gästerna vars målvakt Jonas Gustavsson räddade laget från fler baklängesmål. Därför var gästernas kvitteringspuck med tre minuter kvar en kalldusch.
Det blev inte bättre av att Linköping i början av andra tog ledningen med 2-1, i boxplay dessutom.

Rögle kom inte upp i samma fina anfallsspel som i första men med tre minuter kvar av perioden kom ändå en efterlängtad kvittering. Leon Bristedt serverade Daniel Zaar en fin passning som kom på högerkanten och sköt in pucken, Zaars sjätte mål för säsongen.
Tredje perioden blev en spännande historia där båda lagen skapade chanser att avgöra även om Rögle var det tyngre laget och låg närmast ett segermål.
För femte gången fick Rögle spela förlängning den här hösten. Här drog gästerna längsta strået nöär man avgjorde efter en och en halv minut och tog därmed bonuspoängen med sig.

Nu väntar ett välbehövligt uppehåll, först torsdagen den 14 november drar SHL igång igen, för Rögles del med bortamatch mot HV71. För en hel del spelare blir det dock inte så mycket vila då landslagsuppdrag väntar för mer än en handfull spelare i Rögle.