Skön känsla dagen efter dagen före
Publicerad: 2019-01-11
Inför match
Tolv timmar efter att Röglespelarna varit ute på isen i Lindab Arena och firat den sköna derbysegern var spelarna tillbaka för en ny träning. Känslan och stämningen var på topp - men fokus vänds nu mot lördag och jakten på en femte raka seger när HV71 gästar Lindab Arena.

– Det var en stor seger, tre viktiga poäng som vi tog. Vi har kört video från matchen, diskuterat vissa saker i omklädningsrummet som vi brukar göra, vi tar med oss några saker och därefter stänger vi dörren och tittar bara framåt, säger Rögletränaren Cam Abbott efter fredagens träning.
Vi väljer dock att hålla oss kvar lite till vid torsdagens höjdare, 6-4-matchen i en fullsatt arena där stämningen var elektrisk.
– Det var en härlig inramning. Jag är nöjd med vår effektivitet och tycker vi skapar en hel del, vi går ut till tredje med ambitionen att vinna matchen och den inställningen gillar jag. Jag förstår om publiken gillade underhållningen men vi vill inte spela så här varje match men vi tar det positiva med oss.

Lagkapten Craig Schira kunde inte spela mot Malmö och var heller inte med på fredagens träning. Den kanadensiske backen kommer heller inte att spela mot HV71 på lördag.
– Han har fått ett litet bakslag och vi väljer att vila honom den här veckan för att inte riskera mer, säger Cam.
Lördagens motståndare är ett formstarkt HV71 som klättrat i tabellen sen tränarbytet i slutet av november.

Så här är läget i truppen vad gäller tillgängliga spelare till matchen mot HV71, nedsläpp kl 15:15:
Målvakter: Ville Kolppanen/Justin Pogge.
Backar: Kodie Curran, Daniel Bertov, Samuel Jonsson, Jonas Ahnelöv, Jesper Williamsson, Alen Bibic, Jakob Bondesson.
Forwards: Leon Bristedt, Daniel Zaar, Ted Brithén, Matt Carey, Daniel Widing, Taylor Matson, Mattias Sjögren, Trevor Mingoia, Lucas Elvenes, Nils Höglander, Erik Andersson, Olle Liss, Simon Ryfors, Christopher Bengtsson, Linus Sandin.
Ej tillgängliga: Ben Youds och Craig Schira (skadade) och Kevin Wennström (utlånad till Västervik).