U16 trea i gruppen - inget finalspel
Publicerad: 2019-03-24
U16 Elit
Tre bra matcher men bara en seger - då slutade Rögles U16 trea i gruppspelet i USM i Örnsköldsvik och kom inte vidare till finalspelet.

U16 hade chans att nå finalspelet inför tredje och sista gruppspelsmatchen på söndagen efter en seger (över Örebro) och en förlust (mot Modo). Men då krävdes seger över ditills obesegrade Almtuna. Rögle gav det en chans men i en svängig och målrik match föll man med 6-7 och slutade därmed trea i gruppen och därmed är säsongen över.
– Tittar man på helheten så är vi nöjda med helgen. Vi gör tre bra matcher men föll bitvis genom både i dag och i fredags mot Modo men tar oss tillbaka och hotar hela matcherna ut, säger tränare Linus Karlsson.

Tredje platsen i gruppen innebär att Rögle tillhör topp 6 i landet men får alltså inte spela om medaljerna.
– Jag tycker det är starkt, vi har haft med oss nio stycken spelare födda 04, alltså ett år för unga, under resan och de har fått en grym viktig erfarenhet med sig i bagaget, säger Linus.

Rögles matcher i helgen:
Modo-Rögle 5-3 (1-1, 3-1, 1-2)
Mål, Rögle: Jonathan Larsson 2, Alexander Bengtsson.
Rögle-Örebro 8-2 (4-2, 1-0, 3-0)
Mål, Rögle: Alexander Gunnarsson 2, Joel Kjellberg 2, Nils Alm, Hugo Koch, Oskar Pettersson, Jonathan Thomsson.
Rögle-Almtuna 6-7 (2-3, 3-4, 1-0)
Mål, Rögle: Alexander Bengtsson, Philip Rafnsson, Sebastian Törnqvist, Joel Kjellberg, Oskar Pettersson, Erik Pålsson.