Höglander förstärker J20 i SM
Publicerad: 2019-03-19
JSM
I går tog säsongen slut för A-laget - men det stundar mer SM-slutspel i Lindab Arena den här veckan med åttondelsfinaler på hemmais för både J20 och J18. J20 får välkommen hjälp av A-lagets stjärnskott Nils Höglander i onsdagens hemmamatch mot Örebro.

– Det ska bli kul att få spela mer matcher. Jag ville själv och är taggad att fortsätta säsongen. Jag hoppas jag kan hjälpa till lite, det är viktigt för juniorerna att vinna, säger Nils som tränade med J20 på tisdagen.
Förlusten på övertid mot HV71 i SHL:s slutspel på måndagskvällen sved men är historia nu:
– Klart man är besviken men nu har jag det här att se fram emot, säger Nils.

J20 ställs mot Örebro i åttondelsfinalen i JSM med start hemma på onsdag kväll kl 19:30 i Lindab Arena. Tränare Jonas Elofsson är förväntansfull och glad över tillskottet från A-laget:
– Jag tror Nils kan bli en härlig injektion och sporra de andra killarna. Jag tycker vi på förhand har en hyfsad chans mot Örebro, säger Jonas.
Åttondelsfinalerna spelas i bäst av tre matcher där returen spelas på fredag i Örebro och en eventuell tredje och avgörande match på lördag, också i Örebro.

J18 är också kvar i slutspelet efter att ha slagit ut Malmö i två raka matcher förra veckan. Ny motståndare är HV71 och Rögle inleder hemma på torsdag kväll i Lindab Arena kl 19:30.
– Jag tycker vi har ganska bra chanser på förhand. HV vann visserligen båda mötena i höstas men spelmässigt var vi väl så bra som de. Det ska bli kul att möta ett spelande lag, det är ett småväxt men snabbt lag, säger tränare Magnus Rahm.
Han har sex anfallare på skadelistan och är inte helt säker på vilka spelare som kommer att bli disponibla till matcherna beroende på J20:s resultat:
– Det är lite av J18:s dilemma, HV71 sitter i samma sits. Förhoppningen är att vi tar första matchen hemma så vi kan sätta press på dem i returen på lördag, säger Magnus.