"Glada över att ha hittat en ny arenasponsor"
Publicerad: 2019-03-28
Rögle BK
Sommaren 2008 förvandlades Rögles gamla hemmahall till en modern hockeyarena som fick namnet Lindab Arena. Efter drygt tio år tas Lindab-skylten ner och från 1 maj blir fastighetsbolaget Catena AB ny arenasponsor och Catena Arena namnet på den grönvita hemmaborgen.

– Vi har haft en lång relation med Lindab. Nu har de valt att avsluta sponsringen av arenan och vi vill tacka för det engagemang man haft och förhoppningsvis kommer att ha i föreningen men i en annan form, säger Rögles VD Marcus Thuresson i en kommentar.
– Att ha varit arenasponsor under så lång tid är ett bra tecken på att vi har ett starkt varumärke och är en förening med en verksamhet som man vill identifieras med, fortsätter Marcus Thuresson.

Att hitta en ny arenasponsor är en relativt lång process men nu är det alltså klart. Fastighetsbolaget Catena AB, som utvecklar, äger och förvaltar logistikanläggningar och som bland annat har byggt upp ett större logistikcenter och e-handelskluster i Ängelholm, tar över som arenasponsor den 1 maj.
– Vi är mycket glada över att Catena, en lokalt förankrad aktör vill bli arenasponsor. Arenan är en av regionens största mötesplatser, det är många människor som varje dag väljer att besöka oss och samlas här av flera olika anledningar. Att på så kort tid hitta ett samarbete med en annan aktör vad gäller arenanamnet visar på att vårt varumärke är starkt, i regionen men även nationellt, säger Marcus.

Om drygt en månad stängs böckerna för Rögles fjärde raka SHL-säsong med Marcus Thuresson vid VD-rodret. Föreningen kan se tillbaka på ett mycket lyckat år – på många sätt. Sportsligt sett eftersom samtliga fyra elitlag för första gången nådde SM-slutspel samtidigt.
Och framförallt att allt fler besöker Lindab Arena, publiksnittet i SHL:s grundserie landade på 4424 åskådare per match vilket är en ökning med närmare 400 personer per match jämfört med i fjol.
– Vi har en bra beläggningsgrad procentuellt av vår kapacitet i arenan vilket är glädjande, vi har hög beläggning i Arenarestaurangen under matcherna och dubblat antal Dagens lunch-gäster under en tre års tid. Hockeyn är jätteviktig för oss men vi har också lyckats skapa en miljö där vi serverar god mat och där människor trivs varje dag.
– Vi är lyhörda över vad folk tycker och försöker så mycket det går att ge alla besökare det de önskar och det tror jag är en framgångsfaktor. Vi vill vara och är en mötesplats för hela regionen med Ängelholm som centrum.
Hur mår Rögle ekonomiskt?
– Vi mår bra. Vi är inte klara med alla siffror ännu men det ser ljust ut, prognoserna pekar mot ett bra år. Ekonomin är något som vi jobbat väldigt hårt med och vi är på rätt väg, en sund och stabil ekonomi är nyckeln i den här verksamheten för att ta ytterligare steg sportsligt avslutar Marcus Thuresson.