Välförtjänt uppehåll för J18
Publicerad: 2017-10-30
J18
J18 hade inga problem att besegra Borås med 6-2 i sista matchen innan uppehållet. Segern innebär att Rögle ligger på en fjärde plats och därmed på rätt sida om det allsvenska strecket.

– Det känns bra att vi är med där uppe, det har varit vår målsättning hela säsongen. Vi är sex lag som slåss om fem platser. Det kommer att bli en intressant andra halva av serien, säger tränare Fredrik Liljewall.

Rögle rivstartade mötet mot mittenlaget Borås, redan efter drygt sju minuter stod det 3-0 till de grön-vita hemmaspelarna.
– Jag är nöjd med inledningen. Men jag är ändå lite missnöjd med hur vi genomför matchen. Jag vill se att man är beredd att jobba hårt hela matchen oavsett motstånd, säger Fredrik.
Borås reducerade i mittenperioden men Erik Forss i målet var stabil och gjorde några viktiga räddningar när gästerna hade chans att komma ännu närmre.
I tredje ryckte Rögle igen med tre mål på drygt två minuter och gick från 3-1 till 6-1.

Förutom nämnde Erik Forss i målet vill Liljewall ge extra beröm till Simon Erlandsson (bilden) och Adam Jernberg samt de båda U16-spelarna Douglas Andersson och Casper Lindahl.
Rögles mål gjordes av Adam Jernberg 2, Gustav Arvidsson, Douglas Andersson, Karl Påhlsson och Edvin Hansson.
– Totalt sett så är jag nöjd med vår första halva. Vi har matchat de andra topplagen och så har vi haft några djupdykningar.