Erik Forss höll nollan när J18 vann
Publicerad: 2018-01-13
J18
Rögles J18 tog en imponerande seger i allsvenskan borta mot Leksand. Man vann med 3-0 på lördagen och en av segerorganisatörerna var målvakten Erik Forss som stoppade samtliga 33 hemmaskott.

– I dag får vi verkligen tacka Forss i målet som gjorde att vi fick chansen att vinna trots att spelet hackade ordentligt långa stunder, säger tränare Magnus Rahm efter segern i Dalarna.

Detta var en match med flera ansikten. Första perioden var jämn och båda lagen skapar bra chanser. Rögle gjorde enda målet, 1-0 genom Oliver Johannesson. Rögle drog på sig ett par utvisningar men klarade sig från baklängesmål tack vare ett bra boxplay.
– I paus pratade vi om att göra vissa saker bättre och undvika utvisningar. Resultatet blev att vi kom ut på hälarna och var inte alls med i perioden, vi var tvåaa eller trea på varje puck. Vi kastade iväg puckar och flydde till byten vilket gjorde att Leksand dominerade totalt, säger Magnus.
Rögle drog på sig nya utvisningar men Erik Forss i målet räddade Rögle från att släppa in mål.
– Han var helt klart banans gigant idag, säger Magnus.

I tredje perioden kom Rögle tillbaka och agerade mer som ett hockeylag. Man gjorde det man kommit överens om vilket gav Rögle ett klart spelövertag.
Melwin Wennström ökade på ledningen till 2-0 och sedan avgjorde Oliver Johannesson med 3-0 i tom kasse.
– Förutom Erik i målet vill jag berömma Isac Johnsson som var riktigt bra. Simon Erlandsson och Kevn Engwall (debutant, född -02) förtjänar också ett omnämnande, säger Magnus.
Rögle reser nu vidare till Gävle för match mot Brynäs i morgon söndag.