Rögle BK sprider julglädje med julklappsinsamling
Publicerad: 2019-11-29
Ta med en gåva till matchen! I samband med två matcher i Catena Arena under december kommer julklappar samlas in till behövande barn. Det är flickvänner och fruar till A-lagsspelarna som tillsammans med klubben har valt att driva frågan och engagera sig i aktiviteten.

För de flesta av oss är julen en högtid som skänker glädje, värme och gemenskap. Och en och en annan julklapp. Men långt ifrån alla lever i samma verklighet. För de barn & familjer som saknar förutsättningarna kan julen istället bli en extra ansträngande tid.

Alla barn ska ha möjlighet att få känna den längtan och glädje som julen innebär, liksom glädjen över att få öppna en julklapp. Därför gör Rögle BK i år en insats för att samla ihop julklappar till behövande barn i Ängelholm.

-Liknande insamlingar görs redan men vi hoppas kunna bidra från vårt håll och tillsammans sprida julglädje, säger Kari Litmanen som är kommersiell chef i klubben.

-Alla är välkomna att ta med en leksak eller annan gåva och lämna över till oss, så ser vi till att de blir till julklappar och delas ut till behövande barn i Ängelholm, säger Kari.

Insamlingen sker vid två tillfällen under december. Först i samband med matchen mot Brynäs den 5/12, därefter i samband med matchen mot Växjö den 19/12.

Initiativet kommer från flickvänner och fruar till killarna i A-laget, som kommer finnas på plats och ta emot gåvorna i Catena arena. Företag är också välkomna med gåvor. Det är viktigt att gåvorna inte är inslagna när de lämnas in. Inslagning av julklapparna tar klubben hand om.

-För att klapparna ska hamna rätt märker vi ut dem med passande beskrivning som till exempel ålder med mera.

Klapparna behöver inte vara nyköpta, utan leksaker i fint skick som kan återbrukas är också välkommet. Alla julklappar kommer att delas ut till Skyddsjouren och andra hjälpande organisationer i Ängelholm den 20 december.

Tillsammans gör vi skillnad, så ta med en gåva till matchen!

Jacqueline Rosberg