Linköping nästa för J18 i slutspelet
Publicerad: 2018-03-19
J18
Rögles J18 har fått klart med kvartsfinalmotståndet i JSM-slutspelet. Det blir Linköping som kommer att stå för motståndet. Rögle startar hemma nu på torsdag kl 19.

Efter att ha slagit ut Leksand med 2-1 i matcher återstår en runda innan det hägrande slutspelet om medaljer för Rögles J18.
På måndagen blev det klart att kvartsfinalmotståndare blir Linköping.
– Inspirerande och roligt. Vi har mött Linköping fyra gånger i vinter och kanske inte fått den utdelning i form av poäng som vi önskat. Spelmässigt har det varit bra matcher, säger tränare Fredrik Liljewall.

Rögle börjar hemma på torsdag kväll kl 19 i Lindab Arena och returen spelas i Linköping på lördag och en eventuell tredje och avgörande match spelas också i Linköping på söndagen.
Fyra möten hittills i vinter har slutat i fyra segrar för Linköping (tre på ordinarie tid och en efter straffläggning).
– De har varit väldigt effektiva. Linköping är ett bra lag men vi känner att vi har en god möjlighet att ta oss vidare. Det är nya förutsättningar. Jag tror det är viktigt att vi vinner första matchen hemma, säger Fredrik.