Derby för J18 i JSM-slutspelet
Publicerad: 2019-03-11
J18
Efter drygt två veckors väntan är det äntligen dags för J18 att kliva in i JSM-slutspelet. På måndagen blev det klart att man får möta Malmö i åttondelsfinalen i bäst av tre matcher. Rögle börjar hemma på onsdag kl 19:30.

– Det ska bli roligt och spännande, det blir en intressant utmaning för oss, säger tränare Magnus Rahm efter att ha fått veta slutspelsmotståndare.
Rögle vann J18 Elits fortsättningsserie efter jul och var färdigspelade redan för två veckor sedan. I helgen spelades J18 allsvenskan klar och på måndagen var det dags för de allsvenska lagen att välja motståndare. Ingen valde Rögle utan Malmö, som blev åtta i allsvenskan och var sist, fick Rögle som motståndare.
– Vi känner varandra väl efter att ha mötts fyra gånger i höstas, två i serien och två träningsmatcher. Malmö har ett litet övertag men det har hänt en del under året, säger Magnus.

Efter att seriesegern säkrades har laget kunnat träna på bra och samtidigt samla energi inför slutspelet.
– Vi kommer att kunna använda alla spelare som normalt spelar i J20 också och det är kul. Vi har bra självförtroende efter att ha vunnit serien, säger Magnus.
Rögle börjar hemma på onsdag kväll och därefter väntar retur på lördag och en eventuell avgörande match på söndag i Malmö.
– Viktigt för oss att ha bra fart och vara beredda att ta kampen. Malmö är ett större lag och spelar fysiskt. Vi behöver vara redo att betala priset för att göra mål, säger Magnus.