Fem spelare frågetecken inför HV-matchen
Publicerad: 2018-10-05
Inför match
Rögles lagledning kan tvingas till en rad förändringar i laget till lördagens bortamöte mot HV71. Fem spelare är nämligen frågetecken inför matchen - beslut tas först efter lördagens matchvärmning.

– Deras skador är av den karaktären att vi inte vet förrän i morgon efter värmningen hur de känner sig. Det är från dag till dag, det är bara att acceptera, säger tränare Roger Hansson.
De fem det handlar om är backarna Jonas Ahnelöv (fick lämna återbud till derbyt) och Ben Youds samt anfallarna Lucas Elvenes, Matt Anderson och Christian Thomas.
Jonas Ahnelöv fick dessutom en halv framtand utslagen på dagens träning. Ett skott som tog på målvaktens benskydd och pucken studsade rakt upp i ansiktet på Jonas.
– Det är maximal otur men just nu har vi inte studsarna med oss.

I övrigt från dagens träning så valde tränarna ett annorlunda grepp då spelarna fick använda felvända klubbor ett tag. Högerskyttar hade vänsterklubbor och tvärtom.
– Ett sätt att få killarna att slappna av lite och tänka på annat, säger Roger.

En längre TV-intervju med Roger Hansson kommer senare.