Tack för ert stöd - Röglesoffan har inbringat en halv miljon kronor!
Publicerad: 2021-02-17
Röglesoffan
Stödet från våra supportrar har varit magiskt denna speciella säsong. Trots att väldigt få har fått se våra hemmamatcher har det köpts digitala stödbiljetter för närmare 800 000 kronor hittills i AIA och Högrasitts swishkampanj #Röglesoffan samt Derbybiljetten. Det återstår fem hemmamacher i grundserien att köpa soffbiljetter till - når vi miljonen? Och vilka får se resterande matcher i #Röglesoffan.

– Vi vet ju att stödet och engagemanget för den här föreningen är stort. Men ändå blir man rörd av tacksamhet när man ser allt som görs för oss trots att det är tuffa tider för många, säger Robin Westerling-Svensson, arenaservicechef i Rögle BK.

AIA och Högrasitts swishkampanj har pågått hela säsongen. Till varje hemmamatch dras en lycklig vinnare som får ta med sig en kompis och se matchen live på första parkett i #Röglesoffan som sponsras av Hanssons Möbler. Dessutom bjuds man på hamburgare och snacks som serveras av sportchef Chris Abbott. En väldigt uppskattad vinst.

Vill du vara med i nästa dragning av #Röglesoffan som är till Färjestad hemma på tisdag 23 februari så ska du swisha in minst 50 kronor till 123 66 41 732 och skriv RBK i meddelandet.

Efter varje dragning nollställs räkneverket och vi börjar om till nästa hemmamatch.
Totalt har den här kampanjen dragit in över 500 000 kronor sen starten, alltså drygt 25 000 sålda digitala biljetter.

Dessutom sålde vi ut Catena Arena till derbyt mot Malmö. Totalt såldes det Derbybiljetter för 253 000 kronor!

Robin Westerling berättar en annan rolig historia:
– Det var en person som i förra veckan köpte ett säsongskort och sen direkt efterskänkte hela summan. Helt otroligt generöst, säger Robin.