Rögles ordförande även i SHL-styrelsen
Publicerad: 2019-06-20
Rögle BK
Förra veckan blev Håkan Eriksson omvald som ordförande i Rögle vid årsmötet i Catena Arena. Samtidigt blev Röglebasen invald i SHL:s styrelse.

– Det är ett inspirerande och roligt uppdrag att få sitta med i SHL:s styrelse och vara med i det strategiska arbetet som görs för att utveckla ligan och svensk ishockey, säger Håkan Eriksson.
Håkan Eriksson går in på sitt sjunde år som ordförande för Rögle som står inför sin femte raka säsong i SHL. Nu får klubben även en representant i ligans styrelserum för första gången.
– Jag ser det också som ett kvitto på att vi som organisation tagit steg och etablerat oss i den högsta ligan, säger Håkan.
SHL ägs av de 14 föreningarna som spelar i ligan innevarande säsong. Styrelsen består av åtta personer, en ordförande och sju ledamöter. Ordförande och tre ledamöter är externa medan fyra ledamöter kommer från SHL-föreningarna. Förutom Rögle är det Luleå, Djurgården och Frölunda som har representanter i styrelsen.