Gameday: Bengtsson söker nya mål
Publicerad: 2020-10-24
Anton Bengtsson har gjort tre mål på de tre senaste matcherna. I eftermiddag ska han försöka bygga på sin målform när Rögle gästar Skellefteå.

INFÖR NEDSLÄPP Skellefteå-Rögle 15:15, Skellefteå Kraft Arena, C More

Mötet:

För både Rögle och Skellefteå väntar match nummer tio för säsongen. Rögle har spelat in 19 poäng och ligger trea i tabellen, medan Skellefteå tagit 18 poäng och ligger fyra.

Skellefteå vann båda mötena uppe i norr förra säsongen; 5-2 och 4-3. Senast Rögle vann i Skellefteå var den 29 januari 2019 då med 3-2 efter förlängning.

Senaste nytt i Rögle:

Samtliga i Rögle, förutom Adam Tambellini som är borta till åtminstone efter landslagsuppehållet, tränade under fredagen. Rögle åker därmed till Skellefteå med full trupp förutom också Craig Schira som lämnas hemma.

Anton Bengtsson gjorde två mål mot Frölunda, inklusive det matchavgörande, och har gjort tre mål de senaste tre matcherna. Han står på totalt fyra den här säsongen efter att ha gjort sammanlagt fem på hela fjolåret.

Nils Höglander assisterade till Bengtssons avgörande mål och gjorde därmed poäng efter sex poänglösa matcher. Hittills har det däremot inte blivit något mål för Höglander som står på 0+5 efter nio matcher.