Förlust men ett fall framåt
Publicerad: 2019-10-06
J20
Rögle J20 räckte inte riktigt till i den svåra bortamatchen mot Frölunda. Det blev förlust (1-4) men Rögletränaren Jonas Elofsson tyckte ändå att det var ett klart fall framåt jämfört med lördagens bleka insats i Jönköping.

– Ja, absolut var det här klasser bättre. Vi tar med oss mycket från den här matchen. Idag var den individuella prestationen och inställningen bra. Ska man slå Frölunda borta så behöver man få allt att fungera och vi var inte så långt borta tycker jag, säger Jonas.
Bakom siffrorna 1-4 döljer sig en bra match som inte avgjordes förrän i slutskedet.
– Frölunda var bättre än oss i första, hade mer puck och tog ledningen. Sen tycker jag att vi jämnar ut spelet i andra och i tredje tar vi över. Men vi fick inte till det i avslutningarna, säger Jonas.
Andra perioden slutade mållös och innan hemmalaget gjorde 2-0 i powerplay med drygt åtta minuter kvar av tredje hade Rögle bland annat haft tre puckar i Frölundas målram. 3-0 gjordes med knappt fem minuter kvar och 4-0 i tom bur sedan Rögle tagit ut målvakten. Samuel Johannesson spräckte till sist Rögles nolla i powerplay.
– Det var många som ryckte upp sig idag men jag vill nämna backarna Samuel Johannesson, Isac Johnsson (bilden) och Oskar Hassel samt Kevin Wennström som kom ner från A-laget och gjorde det bra. Och vår målvakt Erik Forss, säger Jonas.
Nu väntar en veckas träning innan två nya bortamatcher. Och då hoppas Jonas få tillbaka några av alla de spelare som saknas.