Rögle slog Frölunda i förlängning
Publicerad: 2019-11-16
Efter match
Rögle är tillbaka i vinnarspåret efter att ha besegrat serieledande Frölunda i en fullsatt Catena Arena med 2-1. Segerskytt i förlängningen blev Leon Bristedt.

Catena Arena var fylld till sista plats på lördagskvällen när serieledande Frölunda kom på besök.
Trion Craig Schira, Ted Brithén och Dennis Everberg som saknades i omstarten i torsdags var inte med mot Frölunda heller och hade fått sällskap av anfallaren Nick Sörensen som lämnade återbud efter värmningen.

Det var ett revanschsuget Rögle som tog tag i taktpinnen i första perioden. Hög fart, intensitet och kreativitet präglade hemmalagets spel. Men det blev inga mål de första 20.
Det var mållöst även efter andra perioden där spelet jämnades ut.
Knappt tre minuter in på tredje kom första målet - och det var gästerna som satte 1-0 efter en spelvändning. Två minuter senare kvitterade Rögle - backen Samuel Jonsson följde med upp i ett anfall och satte snyggt 1-1 i nättaket. Det var Samuels första mål för säsongen och Rögles första på drygt fem perioder.
Det blev en rafflande tredje period där inget av lagen lyckades avgöra på ordinarie tid och matchen gick till förlängning. Dominik Bokk blev frispelad direkt i förlängningen men kunde inte överlista Frölundas målvakt. Med en och en halv minut kvar fick Rögle chansen i powerplay och med 34 sekunder kvar satte Leon Bristedt segerpucken och Catena Arena exploderade i ett segervrål.

Redan på torsdag är det SHL-hockey i Catena Arena igen, då kommer Färjestad på besök.