Ryfors: "Hockey har aldrig varit roligare"
Publicerad: 2020-02-25
Inför match
Om fem timmar släpps pucken i Catena Arena - ett nytt högintressant toppmöte väntar när Örebro gästar. Det är tätt mellan matcherna men spelskicklige forwarden Simon Ryfors känner ingen trötthet. "Hockey har aldrig varit roligare än nu", säger han efter dagens matchvärmning.

Sex raka fullpoängare - det är Rögles nya klubbrekord i högsta serien. Sviten tog slut i lördags när Skellefteå vann med 4-3 efter två sena powerplay-mål. För Simon Ryfors finns inget annat än att starta en ny svit i kväll.
– Så är det. Det sägs att ett stabilt topplag aldrig har längre förlustsviter än en match och vi vill studsa tillbaka direkt, säger Simon.

22-årige Simon är inne på sin fjärde säsong i A-laget och börjar tillhöra kulturbärarna i omklädningsrummet, inte minst eftersom han nyligen förlängde kontraktet med två år till.
Han har redan slagit personligt rekord under en säsong i SHL med 16 poäng på 44 matcher och har fått en allt större roll i laget under säsongen.
– Det är riktigt roligt med hockey nu. Det har aldrig varit så roligt. Vi har kul i laget tillsammans och vi spelar en bra hockey. För egen del känns det också bra, jag tycker jag spelar min bästa hockey nu, säger Simon.
Till kvällens match får Simon leda en delvis ny kedja, Dominik Bokk och Leon Bristerdt spelar på kanterna.
– Vi fick några byten i Skellefteå i lördags och det kändes bra. Det ska bli kul att få fortsätta ihop.
Om kvällens match:
– Det kommer att bli en fartfylld och intensiv match. Hittills har bortalaget vunnit matcherna men det är dags att ändra på det nu, säger Simon som var stor segerorgansatör i senaste mötet mot Örebro med ett mål och två assist i 5-2-segern.

I övrigt från laget noterar vi att Adam Edström är tillbaka i träning efter sjukdom men står över kvällens match. Mastchen i Catena Arena börjar kl 19:00.
Bäst odds på alla SHL-matcher hos SHL's huvudpartner Betsson, du hittar alla SHL odds här.