Alex Aleardi lämnar för Asplöven
Publicerad: 2015-12-17

Rögle BK har i samförstånd med amerikanske forwarden Alex Aleardi valt att bryta kontraktet. Allsvenska Asplöven blir Alex Aleardis nya klubbadress.

Den 23-årige amerikanske anfallaren kom från Charlotte Checkers i AHL till Rögle inför den här säsongen. Det har varit många forwards i truppen och stor konkurrens om speltiden vilket gjort att Alex Aleardi fått allt mindre speltid och på slutet inte varit ombytt till matcherna.

- Alex Aleardi är en kanonkille och har varit oerhört proffsig varje dag. Han har jobbat stenhårt på träningarna och accepterat situationen. Konkurrensen har spetsat till ytterligare under hösten tack vare våra egna duktiga juniorers framfart och utveckling vilket i sig är glädjande, säger Rögles sportchef Anders ”Masken” Carlsson.

Alex Aleardi har varit ombytt i 15 SHL-matcher för Rögle och noterats för en assist.

- Vi kan inte erbjuda Alex den speltid han behöver och därför har vi i samförstånd med Alex kommit överens om att avbryta samarbetet. Vi önskar Alex all lycka till i framtiden, fortsätter ”Masken”.

Allsvenska Asplöven har tagit över kontraktet med Alex Aleardi och övergången sker omedelbart.