Taylor: "Våra supportrar hjälper oss i kväll"
Publicerad: 2018-12-06
Inför match
Rögleanfallaren Taylor Matson ser fram emot kvällens derby i Malmö - han hoppas på en grönvit fest. "Vi vet att många supportrar kommer ner och de kommer att hjälpa oss", säger Taylor efter matchvärmningen.

Rögle körde ett sista ispass strax före lunch i Lindab Arena innan uppladdningen inför kvällens match i Malmö. Det var uppsluppen stämning och förväntansfulla miner.
– Derbymatcherna är speciella. Det är mycket folk och bra stämning och vi vet vad de här matcherna betyder för fansen. Det brukar bli mycket känslor på isen och det är kul, säger amerikanske centern Taylor Matson.

Vad blir viktigt i kväll?
– De är större än oss men vi ska utnyttja vår fart. Det är viktigt att vi startar bra och tar kommandot.
Taylor har den senaste tiden bildat kedja med de nyblivna JVM-anfallarna Lucas Elvenes och Nils Höglander - en trio som ser ut att trivas bra ihop.
– Det känns bra, det är två skickliga spelare. Det känns som vi har haft mycket puckinnehav och spelat mestadels av tiden i anfallszon. Vi ska bara få lite mer utdelning, säger han.

Även om det är bortais så kommer det mycket Röglefans som kommer att höras och synas i arenan.
– Det uppskattar vi spelare och vi kommer att göra allt för att de ska få saker att jubla över, avslutar Taylor.
Matchen börjar kl 19:00.