Dags för hockeylördag i Catena Arena
Publicerad: 2019-09-24
Inför match
På lördag är det dags för en ny hockeyfest i Catena Arena. Leksand kommer på besök till en eftermiddagsmatch – har du inte redan biljett är det hög tid att säkra en plats. Det finns även platser kvar i Arenarestaurangen där du kan ladda upp inför matchen med god mat och dryck.

Efter en rivstart med fyra matcher på åtta dagar är det nu dags för en mer normal vecka där Rögle tar sig till Örebro på torsdag innan man vänder hemåt för att fokusera på en ny härlig hemmamatch. Nykomlingen Leksand kommer till Ängelholm och matchen börjar kl 15:15, insläppet börjar 13:45.
Intresset för matchen är stort, det finns enstaka sittplatser kvar i dagsläget samt ståplats. Har du inte redan biljett så köper du som vanligt enklast på nätet, https://rbk.ebiljett.nu eller i Kundcenter, öppet vardagar 10-14.

Du kan även inleda den här hockeylördagen i restaurangen som har platser kvar. Det serveras fläskfilé med rostad klyftpotatis samt diverse tillbehör samt en dessertbuffé, kaffe och kanelbulle för 295 kronor. Har du inte biljett så ordnar vi det också i samband med att du bokar bord. Restaurangen öppnar kl 13:15 och du bokar bord genom att ringa 0431-55 89 40 eller mejlar [email protected].
Du vet att du även kan boka bord i Rix FM-baren? Då är bordet ditt även i pauserna och du beställer mat i förväg från en speciell meny. Rix FM-baren öppnar 13:45.
Du bokar bord genom att ringa 0431-55 89 40 eller mejlar [email protected].

I Kids Zone finns som vanligt en hel del att göra för våra yngre besökare. Vi har simulatorspel och även Elgiganten är på plats och erbjuder möjlighet att spela tv-spel.

Tänk på att samåka till matchen eller ta bussen för miljöns skull. Du vet väl att du kan åka med Skånetrafiken till och från SHL-matcherna i Catena Arena? Ta matchbussen, linje 84. Visar du ditt Säsongskort så åker du gratis. Tidtabell finns på hemsidan.
Åker ni bil till matchen och är 4 eller fler i bilen så bjuder grönvithållbarhet på parkeringsavgiften.
Vi ses på lördag i Catena Arena!