Stabil insats av J18
Publicerad: 2017-09-06
J18
Rögles J18 svarade för en stabil insats i träningsmatchen hemma mot Karlskrona. Man vann med 6-2 (3-1, 0-0, 3-1).

– Vi hade som målsättning inför matchen att göra en bra prestation över 60 minuter vilket vi har haft lite svårt med i de tidigare träningsmatcherna. Jag tycker att vi lyckas bättre än tidigare och de dippar vi har i matchen blir kortare även om andra perioden var vår sämsta, säger tränare Magnus Rahm.

Rögle förde spelet i stora delen av matchen och vände spelet snabbt vilket gjorde att Karlskrona fick det svårt långa stunder.
– Samtidigt som våra backar vände snabbt och satte bra förstapass såg forwards till att genom en riktigt bra forecheck pressa Karlskronas backar djupt i deras zon vilket gav många puckvinster, berättar Magnus.

Hela laget förtjänar beröm men ett extra plus till tre killar som kom upp från U16 och bildade en egen kjedja: Douglas Andersson, Casper Lindahl och Linus Sjödin. Rögles mål gjordes av Gustav Arvidsson 2, Isac Johnsson, Karl Pålsson, Simon Erlandsson och Albin Blomberg.

Nu återstår bara en träningsmatch för J18, borta mot Troja på söndag, innan serien startar söndagen den 17 september borta mot Borås.