Röglespelare framträdande i landslagsdress
Publicerad: 2019-02-10
Nyhet
Inga Röglespelare i stora Tre Kronor den här veckan - men i de yngre landslagen har Röglespelare visat framfötterna. Målvakten Calle Clang ledde U17 till turneringsseger i Tranås, Kevin Wennström (U19) och Hugo Eliasson (U16) var produktiva i sina första framträdanden i blå-gult.

Svenska U17-landslaget vann 5-nationersturneringen i Tranås som avslutades på söndagen. Man besegrade USA i finalen med 4-1 och det svenska målet vaktades av Rögles storlöfte, J20-målvakten Calle Clang, 16 år. Calle stoppade 35 av 36 amerikanska skott och på tre spelade landskamper den här veckan har Calle släppt in 1.00 mål i snitt per match.

Sveriges U19-landslag vann 5-nationersturneringen i Åbo i Finland efter att ha besegrat hemmanationen med 2-1 på söndagen. Rögleanfallaren Kevin Wennström var inblandad i segermålet, 2-1, med ett assist. Kevin, som gjorde landslagsdebut den här veckan, har varit produktiv med tre mål och ett assist på fyra landskamper.
Klubbkamraten Jakob Bondesson hann bara spela ett par perioder i första matchen innan han skadade sig och har fått vila resten av veckan - skadan ska dock inte vara så allvarlig utan backen räknar med att vara tillbaka snart.
Yngsta landslaget, U16, har också spelat i Finland i en 4-nationersturnering. Här har Rögle representerats av anfallaren Hugo Eliasson som också hittat målet. Totalt har det blivit tre fullträffar för den talangfulle Röglespelaren.