Pressade serieledaren - nytt steg i rätt riktning
Publicerad: 2019-10-27
J20
Rögle J20 föll hemma mot Frölunda med 3-1 - en match som får sorteras in i facket hedersamma förluster. "Det börjar bli en del sådana nu men nu spelar vi som vi vill göra", säger tränare Fredrik Smeds efteråt.

Serieledande Frölunda var söndagens uppgift för Rögle J20. Matchen i Catena Arena blev en jämn match. Mållöst efter första och i mitten av andra tog Rögle ledningen. Det var anfallaren Melvin Wennström som hittade rätt. Melvin gjorde comeback i lördagens match borta mot HV71 efter att ha varit borta i nästan nio månader efter en korsbandsskada.
– Det känns jättekul att vara tillbaka och få spela ishockey igen. Det har varit en lång och tuff väg tillbaka. Jag känner att jag fortfarande saknar matchtempo, blev lite trött mot slutet men det kommer att bli bättre, säger Melvin.
För ett skadeplågat Rögle (sex spelare saknades mot Frölunda) är Melvins återkomst ett glädjeämne.
Frölunda kvitterade dock innan andra perioden var över och i tredje gjorde man två raka mål och vann med 3-1.
– Det var mycket som var bra. Tyvärr så blir vi hårt straffade på de misstag vi gör. Vi får också chanser men är för ineffektiva. Men som sagt, det är mycket vi tar med oss som var bra, säger Fredrik Smeds.