Viktig trepoängare på bortais för J20
Publicerad: 2018-01-27
J20
J20 fick bästa tänkbara start på sin bortahelg. Man slog AIK med 2-1 och tog viktiga poäng i jakten på en plats i JSM-slutspelet.

– Det var en viktig trepoängare. Jag tycker vi skapade mycket målchanser i matchen men var inte tillräckligt kyliga i de avgörande lägena. Men det var bra krigat av alla för att ta segern, säger Fredrik Smeds, tränare i J20.

Rögle tog ledningen i matchen redan efter drygt fyra minuters spel när Albin Nilsson hittade rätt. Efter en mållös mellanperiod kvitterade AIK med tio inuter kvar.
Med drygt två minuter kvar satte Melvin Karlsson (bilden) segermålet, 2-1, i power play.
– Jag tycker vi höll oss till matchplanen som var att spela enkelt och ta pucken framåt i banan för att minimera risken att få press på oss, säger Smeds.

Extra beröm går till målvakten Isak Ragnevad, backarna Simon Kjellberg och Isac Johnsson samt anfallstrion Albin Nilsson, Melvin Karlsson och Johan Zarwel.
Laget åker vidare för ny bortamatch i morgon, mot Örebro.
– Förhoppningsvis kan vi spela lite mer avslappnat då, säger Fredrik.