Rögle vände och vann på övertid
Publicerad: 2019-10-03
Efter match
Rögle visade ånyo prov på stark karaktär när man två gånger om kvitterade Luleås ledning i tredje perioden. I förlängningen avgjorde backen Craig Schira i sin första match för säsongen och Rögle tog sin sjätte seger på sju matcher.

Det blev som väntat en tight och målsnål tillställning när Rögle och Luleå möttes. Gästerna är ett välorganiserat och strukturerat lag som inte bjuder på mycket.
Första perioden slutade mållös, det fanns några bra målchanser men snackisen var unge Nils Höglanders matchstraff efter en olycklig armbåge som träffade en motståndare i ansiktet. Rögle inledde bäst i andra men fick inte hål på Joel Lasinantti. Istället var det gästerna som gjorde första målet mitt i perioden (Jack Connolly). Rögle vann skottenmed 19-9 men Luleå gjorde enda målet.

I tredje gick Rögle på kvitteringsjakt och drygt sju minuter in på tredje kom 1-1. Dennis Everberg tryckte in kvitteringspucken från nära håll i powerplay, snyggt framspelad av Kodie Curran.
Glädjen blev kortvarig, gästerna tog ledningen en dryg minut senare men Rögle kom tillbaka igen. Mattias Sjögren vinklade snyggt in 2-2, fint framspelad igen av Kodie Curran.
Det blev spännande slutminuter när lagen jagade ett segermål. Daniel Zaar hade bland annat ett jätteläge men hans skott räddades. Det blev inga fler mål under ordinarie tid och förlängning fick avgöra vilket lag som skulle ta bonuspoängen.
Där slog bcken Craig Schira till i sin debut för säsongen. Vilken perfekt debut!

Efter två raka hemmamatcher väntar nu bortamöte i Göteborg på lördag kväll innan Djurgården kommer till Catena Arena på torsdag.