Spelsugen Elvenes ser fram emot i kväll
Publicerad: 2017-02-23
Inför match
Två av SHL:s mest formstarka lag drabbar samman i Gävle i kväll, Brynäs mot Rögle, som båda har segersviter att försvara.

Rögle reste till Gävle på torsdagsmorgonen och anlände till Gävle strax efter lunch.
Efter fem raka segrar har Röglespelarnas förråd med självförtroende och energi fyllts på.
Segermatchen i tisdags hemma mot Linköping blev dyrköpt, backen Jesper Williamsson och lagkaptenen Christopher Liljewall skadades och missar kvällens match.

Liljewalls frånvaro öppnar upp för 20-årige anfallaren Ludvig Elvenes som fått sparsamt med speltid en tid. Ludvig tar plats i kedjan med Taylor Matson och Daniel Sylwander.
– Jag är rejält taggad och spelsugen. Det ska bli riktigt roligt, jag ska gå in och ge järnet, säger Ludvig.

Rögle och Brynäs har mött varandra tre gånger hittills i vinter. Brynäs har vunnit samtliga tre sedan man avgjort matcherna i slutperioden.

Rögles lag mot Brynäs i kväll:
Målvakter: Anders Lindbäck (Oscar Dansk).
Backar: Cade Fairchild-Alen Bibic, Almen Bibic-Dominik Granak, Ludvig Claesson-Kevin Marshall, Morten Jensen.
Kedjor: Bryan Lerg-Jack Connolly-Felix Schütz, Edwin Hedberg-Simon Ryfors-Ludvig Rensfeldt, David Åslin-Filip Karlsson-Sebastian Collberg, Daniel Sylwander-Taylor Matson-Ludvig Elvenes.
Extra forward: Mathias From.