Dramatiskt när J20 vände och vann
Publicerad: 2018-02-04
J20/J18
Precis som A-laget så ställdes båda juniorlagen mot Örebro på lördagen. Det blev dramatiska matcher för båda. J20 vände i slutminuterna och vann med 4-3 medan J18 föll på bortais efter ett sent avgörande.

En timme efter att SHL-matchen Rögle-Örebro dragit igång i Lindab Arena startade J20 sitt möte mot Örebro i Akademihallen.
Det var en match där Rögle hela tiden kämpade i underläge. Gästerna tog ledningen tre gånger men Rögle svarade alla gångerna genom att kvittera och under ett dramatiskt slut kunde man sätta segermålet och bärga en värdefull trepoängare.

När Örebro tog ledningen för tredje gången genom att göra 3-2 med drygt fem minuter kvar av mötet såg det mörkt ut för Rögle.
Men Rögle visade prov på fin arbetsmoral när man två och en halv minut före slutsignal kvitterade genom Eric Henriksson.
Tio sekunder senare fick man straffslag och Erik Kurtz Bengtsson (bilden) satte 4-3 för Rögle - ett resultat som betydde tre tunga poäng för Rögle i jakten på en plats i JSM-slutspelet.

Rögles båda första mål gjordes av Erik Kurtz Bengtsson och Samuel Johannesson.
Redan på söndagen är det ny match, mot AIK, kl 11:30 i Lindab Arena.

J18 spelade i Örebro på lördagen. Här tog hemmalaget ledningen tre gånger men Rögle kvitterade varje gång efter mål av Benjamn Magnusson 2 och Kalle Bartholdsson.
Med en dryg minut kvar satte Örebro 4-3 och kunde sen säkra segern genom att göra 5-3 i tom bur.
J18 möter på söndagen topplaget Linköping innan bussen vänder söderut igen.