Revansch och julklappsinsamling på torsdag
Publicerad: 2019-12-03
Hemmamatch
December månad är här och vi har endast två hemmamatcher kvar i Catena Arena innan jul. Den första är nu på torsdag när Brynäs kommer på besök. Tre viktiga poäng står på spel och vi är revanschsugna. Ta med en oinslagen julklapp på torsdag och hjälp oss skänka julglädje till utsatta barn & ungdomar.

En match återstår för oss innan landslagsuppehållet. Och på torsdag är det ett revanschsuget hemmalag som kommer att åka ut på isen i Catena Arena för att möta Brynäs. En seger innebär att vi kommer att ligga topp 6 under uppehållet. Intresset för matchen är stort men det finns biljetter kvar. Enstaka sittplatser men gott om lediga ståplatsbiljetter – ditt stöd är värdefullt.
Du köper som vanligt enklast på nätet, eller i Kundcenter, öppet vardagar 10-14. Du kan även ringa, 0431-55 89 02. Glöm inte att du även kan köpa ståplatsbiljett via Angel Island Army, gå in på aia.nu och följ länken. Då stöttar du även AIA:s bortaresor vid köp från den länken.

{!A}

Ta med en julklapp, oinslagen, till matchen på torsdag! Inför julen anordnar flickvänner och fruar tillsammans med Rögle BK en julklappsinsamling för att skänka julglädje till utsatta barn & ungdomar i Ängelholm. Om du vill bidra till projektet finns det möjlighet att skänka en julklapp även den 19/12 när vi spelar hemma mot Växjö. Vi kommer att ha två platser i foajén där ni kan lämna era gåvor. Spelarna kommer sen att åka ut och överlämna julklapparna den 20 december.

Det är många som vill ladda upp inför matchen med god mat och dryck i vår populära restaurang som serverar julbord på torsdag. Restaurangen är fullbokad och det är ont om lediga platser framöver också. Funderar ni på att kombinera god mat och hockey framöver den här säsongen är det bäst att boka bord i tid. Menyerna för alla hemmamatcher i grundserien fram till 12 mars hittar du här. Du bokar bord genom att ringa 0431-55 89 40 eller mejlar [email protected]. Vi kan även ordna biljett till matchen när du bokar bord.

Skäldervikens IF är hedersgäster på torsdag som Matchens förening och ställer ut i foajén. I Kids Zone finns som vanligt en hel del att göra för yngre besökare. Elgiganten är på plats och erbjuder möjlighet att spela tv-spel.

Tänk på att samåka till matchen eller ta bussen för miljöns skull. Du vet väl att du kan åka med Skånetrafiken till och från SHL-matcherna i Catena Arena? Ta matchbussen, linje 84. Visar du ditt Säsongskort så åker du gratis. Tidtabell finns på hemsidan.
Åker ni bil till matchen och är 4 eller fler i bilen så bjuder Grönvit hållbarhet på parkeringsavgiften.
Vi ses på torsdag i Catena Arena!