J18 tog revansch för premiärförlusten
Publicerad: 2019-02-01
J18
Rögles J18 vann borta mot Tingsryd med 3-1 och tog därmed revansch för förlusten i premiären efter nyår. Därmed befäste Rögle serieledningen när det nu vankas uppehåll.

– Det var en kollektiv insats där samtliga spelare jobbade hårt och bidrog till segern. Tyvärr så lämnade vi Tingsryd en aning nedstämda eftersom en av våra spelare skadades under matchen, en ren olyckshändelse men synd om spelaren, säger tränare Magnus Rahm.
Det var drygt tio minuter in i matchen, som fortfarande då var mållös, som Rögle-anfallaren Oscar Johnsson fastnade med skridskon i isen efter en närkamp och vred knäet ur led. Matchen bröts i väntan på ambulans.
– Vi hoppas allt går bra för Oscar och att han får ett snabbt tillfrisknande. Och jag vill från vår sida tacka de som var med och hjälpte oss på isen med Oscar, säger Magnus.

Röglespelarna var fortfarande tagna av händelsen och sju sekunder efter att matchen återupptagits gjorde Tingsryd 1-0. Rögle hämtade sig och tog över spelet men utdelningen lät dröja på sig.
Först med tre minuter kvar av andra perioden kvitterade man genom Filip Moen i powerplay och en dryg minut senare tog man ledningen genom Elias Dervall-Svensson. Matchbilden liknade många andra av J18:s matcher där man för spelet och har ett övertag i skott och chanser men målmässigt en jämn match.
– Vi förde spelet långa stunder men Tingsryd kontrade och skapade några riktigt farliga chanser men Erik Forss i målet räddade, han gjorde en kanonmatch, säger Magnus Rahm.

Med knappt tre minuter kvar av matchen så avgjordes den när backen Love Bergvall satte 3-1 för Rögle i powerplay. Segern innebär att Rögle toppar serien två poäng före Vita Hästen med fem matcher att spela efter uppehållet.
– Vi hoppas få tillbaka lite spelare efter uppehållet. Idag körde vi med tre femmor, säger Magnus.