Leon och Niklas tillbaka
Publicerad: 2021-02-24
Inför match
Is, gym eller sol - det varierade hur Röglespelarna genomförde sin träning på onsdagen innan avresan till Örebro. Rögles fysioterapeut Christopher Alvengrip ger samtidigt positiva besked kring några som saknades i går: backen Niklas Hansson och Leon Bristedt är tillbaka.

– Det är jättekul att vara tillbaka, det ska bli väldigt roligt att få spela igen. Jag hoppas vi kan studsa tillbaka från matchen i går och vi siktar på en bra 60-minutersprestation i Örebro, säger Niklas Hansson som missat de tre senaste matcherna.

Efter fyra raka segrar spräcktes segersviten för Rögle i gårdagens hemmamatch mot Färjestad. Gästerna gjorde tre mål på de fyra första minuterna och det lyckades aldrig Rögle reparera.

Rögle åker till Örebro i dag för att ladda upp inför morgondagens match i Behrn Arena. Förutom Niklas är även anfallaren Leon Bristedt klar förr spel igen. Däremot saknas målvakten Johan Gustafsson åter samt anfallaren Olli Palola.

– JG är fortsatt inte tillgänglig, eventuellt kan han vara med i lördagens match, säger Rögles fysioterapeut Christopher Alvengrip.

Olli Palola spelade i går men kommer inte att följa med till Örebro.
– Han är inte tillgänglig men vi hoppas han kan vara tillbaka till veckans sista match på lördag, säger Christopher.

Calle Clang var med som extramålvakt i går men spelar för Kristianstad i kväll och fredag. Iställt tar man med juniormålvakten Max Lundgren i truppen ihop med Christoffer Rifalk.

Just Rifalk, Daniel Zaar och Simon Ryfors saknades på isen:
– De har spelat mycket på sistone och det var bäst för dem att inte vara på isen i dag. Det är ingen fara för deras medverkan, säger Christopher.