Fullsatt Sportlunch med sponsorer & spelare
Publicerad: 2019-03-12
På måndagen samlades över 70 medlemmar i sposnornätverket EXCLUSIVE för att äta lunch tillsammans med laget.

Köttbullar med mos & lingon stod på menyn och det gick inte att ta miste på anspänningen inför det stundande mötet mot Malmö borta idag.

Deltagarna var förväntansfulla och såg fram emot att umgås en stund tillsammans med laget, men innan spelarna gjorde entré i restaurangen inledde Sportchef Chris Abbott med att ge gästerna en exklusiv inblick i hur man jobbar i SportLogIQ - ett "Google Analytics" för sporten som med sitt avancerade analyssystem hjälper laget och coacherna att fatta rätt beslut i kritiska lägen för att förändra en matchbild. Intresset var stort och för den statistiknördige öppnades dörren till många följdfrågor.

Efter föredraget gjorde A-laget övriga deltagare sällskap och tillsammans åt man lunch och snackade förväntningar inför det högintressanta mötet borta mot Malmö som väntar idag.

Idag samlas över 100 deltagare i nätverket för att tilsammans åka ner och stötta laget i jakten på en så bra tabellplacering som möjligt inför slutspel.

Jacqueline Rosberg