Islossning för J20 - vann med 7-0
Publicerad: 2018-11-18
J20
Röglejuniorerna har tappat många poäng senaste tiden på grund av sin ineffektivitet. Men på söndagen lossnade målskyttet i hemmamötet mot Karlskrona. Redan efter tio minuters spel stod det 4-0 och till sist vann man med 7-0.

– Det var skönt att äntligen få utdelning. Vi har jobbat hårt på detaljerna i vårt spel för att få det att lossna och idag fick vi belöningen, säger tränaren Jonas Elofsson.
– Vi har haft det tufft en tid där vi spelat bra i långa stunder men inte gjort mål och därefter tappat matcherna, fortsäötter Jonas.

Matchen mot Karlskrona var den tredje den här helgen (två förluster mot Växjö fredag-lördag) men hemmaspelarna visade ingen trötthet utan satte högsta fart från start.
– Vi bestämde oss för att gå ut hårt och driva på. Karlskrona är ett lag som är bra på att försvara sig och det är viktigt att få hål på dem tidigt, säger Jonas.
Och Rögle fick hål direkt. Backen Jakob Bondesson gjorde 1-0 efter 1:21 och innan tio minuter var spelade ledde hemmalaget med 4-0 efter mål av Balint Horvath, Artemi Aleksandrov och Sebastian Cederle.

Aertemi blev tvåmålsskytt när han gjorde 5-0 i andra och i tredje fullföljde Rögle med två mål till genom Erik Kurtz Bengtsson och Kevin Wennström.
Glädjande var att se att Rögle inte la av utan genomförde matchen på ett kontrollerat och stabilt sätt.
– Tidigare har vi dippat i matcherna, inte minst i andra perioden. Men i dag höll vi en bra nivå hela tiden, säger Jonas.
Målvakten Isak Ragnevad var stabil längst bak och var i högsta grad delaktiv i lagets första nolla den här säsongen. Även Edvin Hansson förtjänar ett omnämnande för bra driv.

Trepoängaren innebär att Rögle fortfarande kan hoppas på att komma ikapp och ta en plats bland de fem bästa. Man har sju matcher kvar att spela, samtliga på bortaplan.
– Vi har chansen men det är tufft. Det viktigaste för oss är att vi har fokus på prestationen och inte resultatet. Om alla i laget jobbar hårt och bidrar med det de är bra på så får vi ett starkt kollektiv och då kommer resultaten också, avslutar Jonas.