Fjärde raka - J18 har vittring på allsvenskan
Publicerad: 2019-11-24
J18
Åtta gånger fick J18-spelarna jubla över mål i bortamötet mot Vita Hästen. 8-0-segern var lagets fjärde raka och därmed har laget närkontakt med lagen ovanför det allsvenska strecket med fyra matcher kvar.

– Det kommer att bli en spännande och rolig avslutning, säger tränare Mathias Tjärnqvist.
De fem bästa lagen i J18 elit södra går vidare till spel i allsvenskan i efter nyår. Och striden om de allsvenska platserna har blivit riktigt spännande med fyra omgångar kvar. Fem lag finns inom fyra poängs marginal och gör upp om de två sista platserna. Rögle har 29 poäng och är sjua i serien.
Men är rejält formstarkt efter fyra raka segrar. Söndagens bortamöte mot Vita Hästen var en "måste-match" där man på förhand var storfavorit.
Röglespelarna underksattade inte sin motståndare, det var 2-0 efter första perioden och 5-0 drygt halvvägs in i matchen som då var avgjord. Till sist blev det 8-0 och målvakten Max Lundgren höll nollan.
– Dessa matcher där man bara ska vinna är ibland de svåraste att spela eftersom det ibland kan smyga sig in en nonchalans. Men idag kliver vi ut som ett lag och spelar en väldigt bra hockeymatch. Vi är stolta över grabbarna, säger Mathias.
Rögles målskyttar: Jonathan Larsson 2, Oscar Johnsson, Alexander Gunnarsson, Hugo Eliasson, Casper Lindahl, Andreas Lundberg och Erik Pålsson.
Rögle spelar nästa match hemma, på tisdag kl 19:30 i Catena Arena mot Borås.