Bra start på viktig vecka
Publicerad: 2020-02-19
J20
J20 tog en viktig trepoängare i det svåra bortamötet mot AIK. Man vände ett tvåmålsunderläge till seger med 4-3 (1-2, 3-0, 0-1). En bra start på en viktig vecka där ytterligare två matcher på bortais väntar till helgen.

– Jag tycker vi gör en riktigt bra insats även om vi hamnar i ett tidigt 0-2-underläge så känner jag ingen panik utan killarna jobbar sig systematiskt in i matchen och efter tio minuters spel så är det vi som styr matchen, säger tränare Jonas Elofsson.
Matchen började i ett rasande tempo där hemmalaget AIK skapade en del chanser tack vare snabba omställningar. Hemmalaget tog ledningen med 2-0 efter knappt sju minuters spel men Röglejuniorerna arbetade sig in i matchen och Edvin Hansson reducerade vilket gav energi och mod.
– Vi kände att vi långsamt tryckte tillbaka AIK och vi fortsatte med det i andra. Riktigt kul att se att grabbarna jobbade hårt och fick belöning för det hårda slitet, säger Jonas.
Rögle vann andra perioden med 3-0 efter mål av Calle Spaberg-Olsen, Douglas Andersson (bilden) och Benjamin Magnusson. I tredje försvarade Rögle sin ledning, hemmalaget reducerade visserligen till 3-4 men kom inte närmre.
– De skapade några chanser på slutet men Calle Clang gjorde några superräddningar så vi höll undan. Vi har inte så mycket rutin på att spela på ledning och blev lite små mot slutet men det här ger oss styrka framöver, säger Jonas.
J20 möter nu Timrå borta på fredag kväll och Skellefteå på söndag innan man vänder hem mot Skåne.