Aaltonen: "Krävs hårt jobb för en ny seger"
Publicerad: 2018-01-11
Inför match
Tre mål på lite drygt sex minuter senare visade vägen i segermatchen senast mot Växjö. Juhamatti Aaltonen kan inte lova samma utdelning i kväll när Brynäs gästar Lindab Arena - men han kommer att göra allt för att segersviten förlängs.

– Vi har svarat för en rad starka insatser här hemma. Vi har självförtroende och jobbar hårt vilket gett resultat. Det är det som krävs mot Brynäs i kväll också för att vi ska vinna, säger Juhamatti Aaltonen.

Den finländske ytterforwarden hade en grym utdelning i lördagens hemmamatch mot tabellettan Växjö. Han gjorde tre mål inom loppet av lite drygt sex minuter och gav Rögle en drömstart som sen ledde till en meriterande 6-2-seger.
– Det är alltid trevligt att bidra offensivt och att göra mål och poäng. Men allra viktigast är att laget vinner. Vi är ett starkt kollektiv nu, säger Juhamatti.

Röglespelarna tränade före lunch och därefter väntade mat och hem för att ladda upp inför kvällens viktiga hemmamatch i Lindab Arena.
Det är första gången den här säsongen som Brynäs gästar Lindab Arena, höstens båda möten i Gävle har slutat med en seger vardera för lagen.
Brynäs har klättrat rejält i tabellen och är ett av seriens mest formstarka lag den senaste tiden:
– Det är ett bra lag vi möter och det gäller att vi är påkopplade från start och är noggranna, säger Juhamatti.
Laget presenteras en dryg timme före nedsläpp men klart är att Ted Brithén gör comeback efter sin skada.
Biljetter till matchen köper du enklast på nätet genom att klicka på den här länken.