Spotlight Akademin: Härlig start på säsongen för Rögle Konståkning
Publicerad: 2021-08-12
Spotlight Akademin
Precis som Rögles hockeyakademi förra veckan har även Rögle Konståkning startat upp sin säsong med en camp.

Under veckan har tränaren Viktoria Troitskaia lett träningar på och utanför isen med klubbens åkare i olika åldrar och nivåer. Till sin hjälp har hon haft den erfarna kontåkningstränaren Lotta Falkenbäck Bergkvist som har varit med som extra resurs. Åkarna själva är nöjda med säsongsupptakten.

– Det har varit jätteroligt. Vi har fått prova nya övningar både på mark och på is, vi har också jobbat med nya muskler och med nya ingångar på isen, säger Saga Johansson.

Den nybyggda akademihall 2 har möjliggjort fler istimmar för Rögles konståkningssektion och är dessutom utrustad med en ny skena i taket som möjliggör extra säkerhet vid svårare hopp. Viktoria Troitskaia tror att den nya hallen kommer bli ett rejält uppsving för klubben.

– Det är en fantastisk ishall och jag tror att föreningen kan växa när vi får fler istimmar. Det finns massor av möjligheter, säger hon.

Joel Nordström