Sekunddrama när U16 blev utslaget
Publicerad: 2018-02-15
U16
Först utklassade Rögles U16 Alvesta i USM-kvalreturen med hela 8-0. Men i den helt avgörande sudden-förlängningen som följde direkt efteråt var det Alvesta som gjorde målet med bara 14 sekunder kvar och tog sig därmed till SM-slutspelet

Ibland är idrottslivet grymt - det fick Rögles U16-lag erfara på torsdagskvällen.
Laget svarade för en strålande insats i USM-kvalreturen hemma mot Alvesta. Man vann helt rättvist med hela 8-0 (2-0, 3-0, 3-0) efter stundtals bländande spel och tog därmed play off-serien till en avgörande match (Alvesta vann första mötet med 6-5 efter straffar).
Den avgörande matchen startade direkt efter slutsignalen i 8-0-matchen - en tio minuter lång suddenperiod där första målet skulle avgöra vem som tog sig till USM-slutspelet.
Förlängningen såg ut att sluta mållös och gå till straffar men med bara 14 sekunder kvar gjorde Alvesta det avgörande målet.

I den första matchen den här kvällen var det Rögle som tog tag i taktpinnen direkt och dominerade. Röglespelarna åkte bättre skridskor, arbetade hårt och gav inte gästerna mycket tid att behandla pucken.
2-0 efter första perioden blev 5-0 efter två och slutade till sist 8-0 efter en tredje period där båda lagen mest väntade på slutsignalen och den avgörande sudden-perioden.
Rögles mål i 8-0-matchen gjordes av Linus Sjödin 2, Hugo Eliasson 2, Kalle Bartholdsson, Daniel Selway, Douglas Andersson och Elias Höggren. Max Lundgren höll nollan i målet.