Lesund: "Vill ta små, små steg hela tiden"
Publicerad: 2021-02-22
Inför match
Erlend Lesund tillhör även den här säsongen en av de spelare som tacklar mest i hela SHL. En fysisk spelare som ändå, oftast, håller sig på rätt sida av regelboken och han besöker inte utvisningsbåset så ofta. Dessutom har han utvecklats i sitt spel med puck. Vi pratar tacklingar, nye backpartnern och hans egen utveckling med Lesund inför morgondagens hemmamatch mot Färjestad. Här under ser ni även hur formationerna såg ut vid dagens träning.

Så här såg formationerna ut vid måndagens träning:

Målvakter: Christoffer Rifalk, Johan Gustafsson och Max Lundgren.

Backar: Éric Gélinas-Moritz Seider, Samuel Jonsson-Samuel Johannesson, Erlend Lesund-Joey LaLeggia, Lucas Ekeståhl-Jonsson-Thimo Nickl.

Kedjor: Dennis Everberg-Simon Ryfors-Daniel Zaar, Leon Bristedt-Ted Brithén-Adam Tambellini, Anton Bengtsson-Mattias Sjögren-Olli Palola, Adam Edström-Brady Ferguson-Erik Andersson. Extra fw: Taylor Matson.

Saknas: Niklas Hansson, Linus Sjödin, Marco Kasper, Melker Eriksson och Jakob Bondesson (de båda sistnämnda utlånade till Kristianstad).