Femårsjubileum för Alla Tiders Rögle
Publicerad: 2020-01-11
Raka träklubbor, stålskenor under skridskorna och forna tiders hjältesegrar. Ämnena var givna när veteranerna i Alla Tiders Rögle samlades för sin traditionella årsträff.

Veteranträffen, som går under namnet Alla Tiders Rögle, hölls för första gången 2015, vilket innebar att man firade femårsjubileum när man träffades i samband med eftermiddagens match.
– Från början var det tänkt att det skulle vara något vi gjorde vartannat år, men intressent har varit stort och därför har det blivit en årlig tradition, berättar Jim Brithén, som är den drivande kraften bakom återträffarna.

Träffarna är populära hos de gamla profilerna. I år samlade man strax över 60 tidigare spelare och ledare från klubben, med Stig "Jises" Andersson - en av de tjugo pionjärer som fanns på isen mot Djurgården när Vegeholms Isstadion invigdes 13:e oktober 1963 - som kvällens äldste gäst. Därefter följde ett tvärsnitt av några av klubbens mest namnkunniga spelare, såsom Kenth "Swiss" Svensson, Bengt "Berra" Karlsson, Kenneth Berg, Sverker Torstensson, Lars-Bertil "Batto" Wilhelmsson, Tommy Eriksson, Kenth "Sudden" Bengtsson", Arne Wickström, Kari Suoraniemi och hela vägen ned till kvällens ungtupp Kristoffer Starck.

– Hockeymässigt täcker vi från början av 60-talet, hela vägen fram till för någon säsong sedan, säger Jim, som också uppvaktades med ett inramat lagfoto från säsongen 73/74 - där faktiskt de flesta av spelarna på fotot också närvarade i arenarestaurangen under eftermiddagen.
– Vi har många grönvita hjärtan här inne. Socialt är det en oerhört kul grej, och det brukar inte behövas mer än en munfull öl - sedan är vi tillbaka i omklädningsrummet igen, skrattar han.

Jim Brithén uppmanar alla tidigare spelare och ledare för Rögles A-lag som är intresserade av att närvara vid nästkommande träff att ta kontakt med honom.

Andreas Ljunggren