Ineffektivt J20 föll i Södertälje
Publicerad: 2020-10-11
J20
Ineffektivt framåt och dyrbara misstag - där har ni anledningarna till att J20 åkte på helgens andra raka bortaförlust. Matchen på söndagen i Södertälje vanns av hemmalaget med 5-3 (1-1, 1-0, 3-2).

Helgens bortaturné för J20 gick inte som man tänkt, det blev två förluster och noll poäng med sig hem.
– Vår ineffiktivitet i avsluten blev avgörande och slarv med pucken är något som vi får jobba med under den kommande veckan, sammanfattar tränare Charlie Thermaenius söndagens match i Söderälje.
Rögle hamnade i underläge i första men Marco Kasper kvitterde i powerplay. I andra förde Rögle spelet långa stunder men det var hemmalaget som gjorde mål. Man utnyttjade ett misstag och gjorde 2-1 på en kontring. I tredje utökade SSK tidigt till 3-1 men en snabb reducering av backen Isak Renemark (bilden) väckte liv i matchen.
– Tyvärr är det en helg där vi blir hårt straffade av våra misstag. Södertälje gjorde 4-2 på ett nytt misstag.
Det blev även 5-2 innan Senna Peeters med sitt första mål i Rögle fastställde slutresultatet.
– Baara att glömma den här helgen och fokusera på onsdag. Vi har en del detaljer att slipa på tills dess. Vårt passningsspel bland annat, summerar Charlie.
Backarna Isak Renemark och Philip Törnqvist får ett extra plus.
På onsdag är det hemmamatch mot Karlskrona kl 19:30 i Catena Arena. Ännu är ingen publik tillåten på träningar eller matcher men matchen sänds på svenskhockey.tv