J20 laddar om för fortsättningen efter nyår
Publicerad: 2018-12-13
J20
Lottningen för J20:s fortsatta spel i fortsättningsserien är nu klar. Rögle, som siktar på att nå JSM-slutspelet, inleder med tre raka bortamatcher innan första hemmamatchen som är mot Brynäs lördagen den 19 januari.

Rögles J20 jagade ända in på mållinjen en plats i Topp 10-serien efter nyår men föll på målsnöret. Nu har den värsta besvikelsen lagt sig och laget har börjat ladda om inför spel i fortsättningsserien.
Den nya serien består av tio lag, fem från södra och fem från den norra serien:
– Det ska bli kul att åka norrut och möta nya lag, säger tränare Jonas Elofsson.
De sex bästa lagen i fortsättningsserien kvalar in till det hägrande JSM-slutspelet:
– Vår målsättning är såklart att kvala in till SM, vi siktar på att nå en topplacering men är självklart ödmjuka inför uppgiften. Det är bra lag vi ställs mot, säger Jonas och fortsätter:
– Vi kommer att fortsätta att fokusera på att utveckla och utbilda spelarna varje dag. Det är högsta prioritet i vår verksamhet. Gör vi det så kommer resultaten också.

De fem nya motståndarna i serien efter nyår är: Brynäs, Mora, Timrå, Skellefteå och Västerås.
Rögle inleder seriespelet med derby borta mot Malmö tisdagen den 10 januari.
Här är J20:s hemmamatcher i fortsättningsserien:
Lördag 19 januari: Rögle-Brynäs (kl 12, i Akademihallen)
Söndag 20 januari: Rögle-Mora (kl 11:30)
Fredag 1 februari: Rögle-Färjestad (kl 19:30)
Lördag 2 februari: Rögle-Västerås (kl 12)
Torsdag 14 februari: Rögle-Karlskrona (kl 19:30)
Lördag 16 februari: Rögle-Södertälje (kl 16)
Lördag 2 mars: Rögle-Timrå (kl 12)
Söndag 3 mars: Rögle-Skellefteå (kl 11:30)
Lördag 16 mars: Rögle-Malmö (kl 16)