J18 föll i svängig match
Publicerad: 2018-10-11
J18
J18 pressade serieledande Frölunda på bortais men föll med flaggan i topp. I en jämn men svängig match kunde Frölunda till sist vinna med 4-2 efter att ha avgjort med mål i tom bur.

Röglejuniorerna hade en tuff uppgift på torsdagskvällen då obesegrade Frölunda väntade på bortais. Men det var Rögle som inledde bäst och som också tog ledningen genom Albin Blomberg efter knappa tre minuters spel.
Frölunda kvitterade dock i första och i andra tog hemmalaget över.
– Frölunda dominerade spelet och vi hamnade långt bak i banan, säger tränare Magnus Rahm.

Frölunda gick upp i 3-1-ledning efter två mål inom loppet av en minut och 20 sekunder. Linus Sjödin (bilden) reducerade innan pausvilan. I tredje är det jämnt, kanske ett visst övertag för Rögle och man hade ett stolpskott vid ställningen 2-3.
Rögle tog ut målvakten i slutminuterna men då gjorde hemmalaget istället 4-2.
– Jag vill ge beröm till målvakten Calle Clang, Love Bergvall, Linus Sjödin och Hugo Koch, säger Magnus Rahm.